czwartek, 12 grudnia 2013

'Crowned Heads' - irys TB "surowy"

'Crowned Heads' został wyhodowany przez Keith'a Keppel'a, który zarejestrował odmianę w 1996 roku a w 1997 wprowadził do handlu. Odmiana jest wynikiem krzyżowania odmian 'In Reverse' X 'Honky Tonk Blues'. Kariera jak marzenie - Honorable Mention 1999, Award of Merit 2001, Wister Medal 2003, American Dykes Medal 2004. Niby wszystko pięknie ale dla mnie ta odmiana była jednak rozczarowaniem. Wszystkiemu winne netowe fotki, na których dolne płatki tego irysa przybierają niemal czysto biały kolor. Było lepiej wierzyć opisowi hybrydyzera a nie różnej jakości fotom. Nawet przy najlepszych chęciach nie da się błękitu dolnych płatków "podciągnąć" pod biel. To na swój sposób piękny irys ale nie wiem czy to moje rozczarowanie tym że nie odpowiada moim wyobrażeniom czy też pewna surowość koloru powoduje że serducho mi na jego widok nie bije mimo tych wszystkich tytułów i honorów. Jak na razie rośnie dobrze, nie w jakimś oszałamiającym tempie ale jak na irysa Keppel'a dobrze ( Alcatraz znaczy się nie nabzdyczył ). Czy zagości na stałe w naszym ogrodzie to jeszcze nie wiem, muszę zobaczyć jak wygląda w kępie. Jak do tej pory mam za sobą pierwsze kwitnienie ( właściwie to drugie ale tamten "naprawdę pierwszy" pęd został uciachany jak tylko wychynął z liści, bo chciałam żeby sadzonka się nie wysilała ). Może zostanie przeniesiony na Podwórko na przyszłe Żwirowisko, ale to wszystko jeszcze takie dość mgliste i niepewne. Zobaczymy jak to będzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz