sobota, 22 lipca 2017

Codziennik - czas jak rzeka ( górska )

"Choć czas jak rzeka, jak rzeka płynie" - tak to śpiewał Niemen. Wiadomo co rzeka to inny nurt, ostatnio mam wrażenie że moja rzeka czasu to z tych górskich - tempem  upływu wody zwala z nóg ( no, prawie dosłownie ). Szczerze pisząc to nie za bardzo wiem w co ręce włożyć, tak, tak,  potrzebuję do szczęścia  jeszcze przynajmniej  dwóch par kończyn górnych. Wtedy obrobek byłby należyty i w ogóle większość nagle spadłych z nieba dodatkowych łobowiązków wykonana. Niestety  ludzie majo tylko jedną parę  kończyn górnych, jeden łeb i nie przejawiajo chęci masowej do dyslokacji. Każdy w jakimś tam momencie życia przegrywa walkę z nurtem rzeki czasu, ja przeżynam od ładnych paru lat, nawet podtopienia się zdarzały. Ech, że też czas latem  się kurczy ( sformułowanie prawa Tabazelli dotyczącego względności  czasu w stosunku do ilości docierającego do  Ziemi światła - czas przyspiesza proporcjonalnie do wydłużenia się dnia - tzw. zagięcie letnie czasoprzestrzeni - odkryciem na miarę teorii względności drogiego Alberta ). Tyle jeszcze przede mną do roboty! Nawet nie chce mi się tu wyliczać  rzeczy które powinnam zrobić, o rzeczach które zrobić bym chciała lepiej w ogóle nie wspominać. Ponarzekać mogę i tyle w temacie, doby przecież nie rozciągnę.

Oczywiście upały i  burze, polityczni szalejo jakby się szaleju obżarli, chyba w przeczuciu kopa którego niedługo zasunie im zdrowo zniecierpliwiony suweren, koty upierdliwe bo mokro ale za to gorąco ( Felicjan znów ma na sznupie  coroczne letnie uczulenie ), kumory żrą a  jeże nie dają rady pożreć wszystkich ślimorów ( fakt, są przeprowadzane zakusy na kocie żarcie  stąd pewnie mniej  ślimorów w jeżowym menu ). Kończą się kwiaty lip (smuteczek   się włączył bo już po zapachu i brzęczeniu w koronach drzew ), zaczynają się na poważnie kwiaty  orienpetów. Lato w pełni czyli "krąży lata złoty lew" ( to z pieśni Pana Marka ). To jest czas lawend, jeżówek, mikołajków. Wielkie motylowo - pszczelowo  - trzmielowe święto. A ja to wszystko widzę z doskoku, obserwuję na chybcika, w przerwach pomiędzy tzw. prozą  życia ( robię co się da  żeby z tej prozy wykrzesać coś poezjopodobnego - życie jest w końcu takie jakim je umiemy przeżywać ).

Na razie nigdzie nie wyjadę, po prostu nie ma takiej opcji w najbliższym czasie, więc staram się odkrywczo przeżywać domowiznę - nachodzę starocie typu podstawka  pod żelazko z duszą, zaplątana w pudle z "rzeczami na później" po kolejnej akcji szopkowej ( opróżnianie szop składowych zawsze niesie ze sobą niespodziewanki ), wyciągam od wieków nieużywane talerzyki, kupuję kretyńskie miseczki z pszczółką i kolejne foremki  do wykrawania ciastek (  to zaczyna przypominać uzależnienie ). Usiłuję czytać, w końcu jak nie ma normalnego podróżowania to można uskutecznić podróż wewnętrzną ( moim zdaniem to każda podróż prawdziwa nie może się obejść bez podróży wewnętrznej ). Usiłuję też  cóś oglądać ale przeważnie zasypiam w połowie oglądanego (w planach niby mam wyjście do kina na "nowego Nolana" ale czy to wypali to w tej chwili trudno rzec ). Tak sobie  codziennikuję z przerażeniem obserwując jak szybko płynie czas i zastanawiając się jakby go tu opanować, spowolnić  dożyciem "na całego". Raczej niewykonalna sprawa bo dożywania byłoby  półświadome, senne - zmęczona, qrcze, jestem!

Dzisiejszy wpis ilustrują prace różnych autorów  ( nie wszystkich ustaliłam ze  stuprocentową pewnością ) na temat elfich i zwierzątkowych imprezek.

6 komentarzy:

  1. O ludzie! Mam tak samo. Jakbym czytała o sobie. Pozdrawiam mentalną bliźniaczkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zarobiona jestem po biust ( jak to mawia moja padruga ). A teraz jeszcze majo mnie dobić upałami - zgroza!

      Usuń
  2. Proza życia czyli w naszym mniemaniu takie coś zwyczajne może być zachwycające. Zawsze i wszędzie, wszystko zależy od punktu widzenia i siedzenia i kontekstu. Byłam w Grecji, widziałam wiele pięknych "ostańców", adrenalina, emocje, wrażenia itd. A teraz jestem w domu i błogosławię błogostan ciepłych wieczorów bez wiatru, upału i trzęsienia ziemi jak na Kos, zwyczajnego widoku zwyczajnych ludzi. Pamiętam, jak dobrych kilkanaście lat temu stwierdziłam, że najbardziej udane wakacje są wtedy, gdy mogę przechodzić te 2 letnie miesiące w sandałach, a nie w kaloszach lub trzewikach. Kilka razy udało mi się to w naszym pięknym, spokojnym - oby jak najdłużej - kraju. A w ogrodzie kwitną mi teraz kłosowce, o rany jak pachną po dotknięciu. Róże odpoczywają, ale zakwitł posadzony na wiosnę klematis Summer Sweet Love - jeszcze młodziak i ma 3 pędy, ale już pachnie pięknie. Bardzo się cieszę, że go znalazłam w zwykłym sklepie ogrodniczym, i nie musiałam sprowadzać ze szkółki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cosik ta proza życia zaczyna u mnie przypominać pulpowatą "powieść pociągową" - nie podobie mnie się ta lektura. No ale idzie ku lepszemu ( tfu, tfu, tfu! ). Co prawda polityczni i koty nadal tragicznie odjechani ale może czas troszkę zwolni. O wyjeździe dalszym jednak nie mam teraz co myśleć ale pojechałam za to na tzw. szybkie grzyby. Głównie chodzenie po lesie ( bosko ) z paroma grzybkami w charakterze alibi ). Niestety Alcatraz cóś nie polubił 'Summer Sweet Love', o powojnikowej woni mogę tylko pomarzyć ( chyba będzie wyprowadzka kolejnej rośliny na podwórko ).

      Usuń
  3. Siedzę na urlopie w domu i perfidnie się lenię. Lenię się na potęgę. I wiesz co? Bardzo dobrze mi z tym lenistwem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, ale Tobie zazdraszczam! Jak ja bym sobie teraz chętnie zaleniuszyła.

      Usuń