sobota, 23 maja 2015

'Magic Bubbles' - irys IB zapraszany

Różowości u mnie w ogrodzie aż nadto dlatego początkowo nie zamierzałam zapraszać  tej odmiany do Alcatrazu.  Wytrzymałam do czasu  kiedy u Mamelona w ogrodzie nie zakwitła całkiem spora kępa 'Magic Bubbles'. Zoczyłam, zapragnęłam, zdobyłam czyli klasyczne juliuszowskie veni, vidi, vici.  Kolorek czysta słodycz, ale tym na co mnie ten irysek złapał jest prześliczne krepsowanie płatków. Nie dość  że płatki pięknie  falują,  to delikatne koronkowe ich "wykończenie", nadaje kwiatom  szyk  niemal jak z pokazu haute couture.   Tylko podziwiać  pięknisia. Do ogrodu Mamelona 'Magic Bubbles' zawitał dwa sezony temu z Irysowa,  z  tzw. rekomendacją. Mamelon twierdzi że słowo rekomendacja to w wypadku tej odmiany wygląda nader powściągliwie -  mało powiedziane że irys idzie jak burza, he, he , po prostu doskonale się rozrasta. W dodatku  bezproblemowo zakwita. Metryczka - odmiana została zarejestrowana w roku 1994 przez Anthony i  Dorothy Willott, bardzo zasłużonych hodowców.  Kwitnienie rozpoczyna w środku sezonu, dorasta  do wysokości  61 cm. 'Magic Bubbles' jest wynikiem krzyżowania 'Pink Bubbles' X siewka o numerze 88-135: ( 'Coral Wings' x 'Magic' ).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz