sobota, 9 listopada 2013

'Cat's Eye' - irys SDB który mnie oczarował

Zacznę od tego że nie przepadam za czerwonym odcieniem irysowych kwiatów. Zawsze jakieś brudy i brązowe naleciałości. O ile nie przeszkadza mi to w typie variegata o tyle selfy i bitone mnie drażną. No tak już po prostu mam. Dlatego 'Cat's Eye' tak mnie zaskoczył - on jest po prostu przepiękny! Oczarowana byłam z miejsca już po rozwinięciu pierwszego kwiatu, ale luby irysek postanowił nie odpuścić i wywalił przy słonecznej pogodzie jak z armaty - zakwitła kępa. Trafił przez ten eksces na "Listę Najnajów" już w takcie pierwszego kwitnienia. Odmianę wprowadził w 2002 roku Paul Black, obecnie chyba najlepszy hybrydyzer kategorii SDB. 'Cat's Eye' jest krzyżówką odmian 'Snugglebug' ( świetny kasztanowy irys Schreinera z ciemnoniebieską bródką ) i 'Buddy Boy' ( odmiana Blacka z 1999 roku, moim zdaniem trochę mdła jak na mistrza ). W 2008 roku 'Cat's Eye' zdobył Cook - Douglas Medal i to jest ten przypadek gdy ogrodnicy zgodzili się ze zdaniem głosujących Irysowych. Odmiana jest dość wysoka, dorasta do 38 centymetrów, przyrasta szybko. Irys zniósł z godnością mroźny luty 2012 roku więc jest naprawdę hardcorowy. Każdemu kto chce nacieszyć oczy niezwykłym zjawiskiem - lśnieniem ciemnej czerwieni na fuksjowym tle w promieniach majowego słoneczka gorąco tę odmianę polecam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz