środa, 17 czerwca 2015

'Good To Go' - irys IB nieco inny niż się spodziewałam

Przywlokłam z Irysowa niezrażona lekka dezaprobatą Andrzeja, dla którego ta odmiana jest taka sobie . Zachwycił mnie kolorek, mocniejszy niż na netowych fotkach. Bardziej do tego irysa pasuje  opis - jest prawdziwie "medium orchid-pink" i "dark rose-plum",  a te bledzizny prezentowane na fotkach jakoś tego nie oddają ( mój boszsz....i ja krytykuje innych focących, co to się  robi ). Owszem irys z czasem wykwitania nieco blednie ale nie jest to żadna słodka różowizna.  Mnie najbardziej podobają się  rozwijające się kwiaty, kolorki płatków skontrastowane z delikatnie beżowo - złotą  obwódką, piękną  "lamóweczką" stanowiącą ich dopełnienie. Urocze. Kwiaty niestety "post - suszowe", co widać po kopułce. No, ale "sorry, taki mamy klimat", że zacytuję klasyka. teraz metryczka: odmiana zarejestrowana przez Paula Blacka  w 2007 roku i w tym samym roku wprowadzona do handlu  przez szkółkę Mid - America. Jest wynikiem dość skomplikowanego procesu krzyżowania: 'Flights Of Fancy' X I145A: (F175BB: ('Northern Jewel' x 91196A, z dominującym wpływem 'Dolce') x E25AA: ('Contemporary Art' x 'Flights Of Fancy')). 'Good To Go' dorasta do 64 metrów wysokości, jest odmianą średnio - późną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz