wtorek, 16 czerwca 2015

'Prism' - irys IB "z bardzo dobrego domu"

Metryczka: odmiana zarejestrowana w 1994 roku przez Marky  Smith. Powstała w wyniku krzyżowania ‘Chubby Cheeks’ X ‘Snowbrook’. Dorasta do 61 cm wysokości, kwitnienie zaczyna  dość wcześnie, kwitnie aż do środka sezonu kwitnień  irysów IB. Wprowadzona  do handlu przez szkółkę Terry Aitkena w 1995 roku. 'Prism'otrzymał Honorable Mention 1997. O uprawie tejodmiany za dużo napisać nie mogę, bo dopiero niedawno przyciągnęłam ją z Irysowa. Jednak jest to irys od Marky Smith, twórczyni  odmian 'Starwoman' i 'Sailor',  a to oznacza że 'Prism' jest  na pewno godnym uwagi. W 2005 roku Marky otrzymała ( ha, ha, było zaskoczeniem dla mnie że otrzymała a nie otrzymał - długo sądziłam że Marky to facet ) Bennett C. Jones Award za wybitne osiągnięcia w dziedzinie hodowli irysów pośrednich. Jeżeli 'Prism" bedzie się spisywał u mnie tak jak  'Starwoman' i 'Sailor' to chyba będę  piała ze szczęścia. Obydwie odmiany świetnie rosną, więc może i przełamany  fiolecik szybko "zagospodaruje" przydzielone mu stanowisko na rabacie. Mam sporą nadzieję związaną z tym irysem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz