piątek, 27 lipca 2018

'Stop And Stare' - irys SDB o którym mi się zapomniało

 'Stop And Stare'  został zarejestrowany przez Thomasa Johnsona w roku  2014 i w tym samym roku został wprowadzony do handlu przez szkółkę Mid-America. Siewka o numerze # TD258A która została odmianą 'Stop And Stare' to krzyżówka 'Capiche' X 'Riveting'. Ten esdebiak dorasta do  33 cm wysokości i uchodzi za odmianę wcześnie kwitnącą. U mnie bezczelnie zakwitł w środku sezonu i od razu spowodował lekką konsternację. Taa... objawiła się u mnie skleroza, za cholerę nie mogłam przypomnieć sobie co to za jeden.  Nazwa "chodziła mi  po  głowie" jak jaki  insekt. Co gorsza nie bardzo wiedziałam od kogo  do mnie  to kłączko przybyło.  No i jak  tu identyfikować delikwenta?  Niby lista zakupów zeszłorocznych jest ale czy aby to na pewno w zeszłym roku przybyło? Dumałam, dumałam, aż wydumałam. Jak ten Sherlock Holmes śledzący zapadanie pietruszki w masło, niby bezwolnie śledząc ganiające wśród irysowych liści koty otworzyłam odpowiednie drzwi w moim  pałacu umysłu i za tymi drzwiami była nazwa 'Stop And Stare'  i adres  Roberta.  No to bylim w domu i dorwalim Pana Zagadkowego.  Co prawda trochę to trwało ale były zmartwienia  i w ogóle powody do lekkich problemów z pamięcią dotyczącą spraw innych niż  te bardzo  istotne. Sam irys jest trochę inny  niż się podziewałam, wyobrażałam sobie że plamy na dolnych płatkach mają ciemniejszy  odcień. A tu siurprajz, one takie dość jaskrawe, że się tak wypiszę. Może przez te wyobrażenie odległe  od realu tak ciężko było mi przypomnieć sobie co to za jeden u mnie kwitnie na rabacie?



10 komentarzy:

  1. To i tak lepiej, ja mam straszną pamięć do nazw kwiatów, czy nawet filmów, książek. Irys jest naprawdę piękny. Od zawsze się zachwycałam irysami, ich kolorystyką i kształtami. :)

    Miłego weekendu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięks, staram się żeby był miły mimo tego potwornego gorąca. Chleję mrożoną kawę, oglądam Felicjana rozłożonego w poprzek na wyrku , sama kombinuje jakby tu się uwalić na tej leżance. Ech... upał...

      Usuń
  2. Jest przepiękny. Chciałabym kiedyś zobaczyć taki bardziej całościowy obraz Twojego ogrodu. Da się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hana, myślę, że się da. Kiedyś tak całkiem spontanicznie i przez całkowity przypadek zajedziemy do Łodzi ;)

      Usuń
    2. Po czym spytamy na głównej ulicy, gdzie jest najpiękniejszy ogród w mieście i Każdy nam wskaże drogę ;)

      Usuń
    3. He, he, he, i dopiero by Was zdziwko wzięło co to można za pomocą obiektywa zrobić z ruiny i kawałka zapuszczonego terenu! :-D Całościowy to z lotu ptaka, zapiszę się na kursa latania.;-) Choć tak po prawdzie to tyż niewiele by dało bo dużo dżef u mnie, "piąkne widoki" przesłaniajo ( na szczęście ).

      Usuń
  3. Ojtam, dobrze wiemy, że obiektyw może być przychylnym. Ale ja nie ma wogle obrazu Twoich cudów! Wogle!
    Aż tak całościowy żeby z lotu ptaka rezykować to nie musi być. Może być z lotu drona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój wzrost i tzw. zdolności techniczne gwarantują raczej zdjątka z poziomu rododendrona. ;-)

      Usuń
    2. No to wiezyczke widokowa zbuduj, na kolkach :) Tez bym chciala wszystkie irysy na raz zobaczyc, ale one chyba maja rozna pore kwitnienia? :)

      Usuń
    3. Podnośnik do planów górnych? Chyba muszę się skontaktować z Filmówką. Wszystkich irysów na raz zobaczyć się nie da, różny termin kwitnienia bo różne irysy no i areał upraw cóś rozległy ( wszak sybiraki rosną w Alcatrazie ). :-)

      Usuń