sobota, 21 maja 2022

'Jagódka' - irys SDB spełniający oczekiwania

'Jagódka' to odmiana autorstwa Roberta Piątka zarejestrowana w roku 2017.  Siewka oznaczona 14-466-A-RP jest wynikiem następującego krzyżowania: 'Didżej' X 'It’s Amazing'. Zdecydowanie bardziej w stronę dziadków poszła niż w stronę różowo kwitnących rodziców. Dorasta do 30 cm wysokości i całkiem ładnie przyrasta, uchodzi za odmianę dość wczesną, choć pokazuje kwiaty jeszcze w   środku sezonu kwitnień irysów SDB.   Jest jedną z tzw. odmian widowiskowych, znaczy nie przeoczysz na rabacie bo coolorki nasycone. Jednocześnie nie jest  papagajem. Chyba jej największym atutem jest wspaniała bródka, ciemno błękitno - pomarańczowa. Mła zdecydowała się na  'Jagódkę'  bo poszukiwała czegoś bardziej wyrazistego niż odmiana 'Pause', która też ma różowe płatki kopuły i fiolet na płatkach dolnych. Nie zawiodłam się, Jagódka jest dokładnie taka  jaka miała być.

8 komentarzy:

  1. Czy zdajesz sobie sprawę jak ta świnia blogger utrudnia pisanie komentarzy na srajtfonie? Wersja, ta TFU, rzekomo była na srajtfona. Acha. A muszę przestawić obraz bloga na komputerowy, by móc coś wpisać. Lista wnerwień blogerem rośnie, ostatnio przegina.

    Jagódek fajny. Masz tych cudów, a one przecież kwitną wszystkie TERAZ. Aż chciałoby się zobaczyć te zestawienia które wg. Ciebie idealne.. Mnie się np. wydaje że ten różowy z codziennika majowego, ale co ja tam wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogger w najnowszej wersji to wielkie gówniactwo. Mła zachodzi w głowę jak można było spieprzyć cóś co przez wiele lat działało prawie bez zarzutu i zamienić na tak kiepski program.
      Z tymi zestawianiami idealnymi to jest tak że one nie pojawiają się co roku. Trzeba dobrego sezonu, żeby wszystko się zgrało. Takich w podobie jak z codziennika majowego jest u mła sporo ale nie wszystkie w tym sezonie kwitną, bo mła przesadzała. No i już problem. ;-D

      Usuń
  2. Rety,rety, co jeden to ladniejszy.
    Ja zachwycam sie tymi , ktore tu wyrosły i pieknie kwitną, chociasz pospolite💛
    Jutro wybieram się do botanicznego, zobaczym yczy tam są falbaneczki .

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie irysy są urocze, prościuszki starodawne są pełne wdzięku i zazwyczaj niezawodnie kwitną. Z tymi falbankami to różnie Dorko bywa, niektóre kapryśne jak storczyki najwymyślniejsze. Mła cóś na ten temat wie. ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, tyś znawczyni !
      W botanicznym tylko jedne iryski znalazłam.

      Usuń
    2. Może klimat im nie sprzyja. W takim Albionie na przykład nie sprzyja, za dużo wilgoci.

      Usuń
    3. To ogrod uniwersytecki, wydaje się nieco zaniedbany miejscsmi, malo nowych nasadzeń, a stare czasem sa juz stare, wysuszone, czy moze mroz potraktowal. Wydsje mi sie ze kiedys bylo więcej irysów.

      Usuń
  4. Baaardzo ladna jagódka ♥︎
    Ja nie mam siły na irysy, trzeba o nie dbać, bo bez roboty nie ma efektu. Jedyne irysy u mnie to typowe ciemnofioletowe z jasnofioletowym środkiem. Nic z nimi od lat nie robię, a co roku kwitna :)
    Odnośnie blogera, to mnie od paru dni nie wpuszczało na komentowanie. Dzisiaj otworzylam stronę w Chrome i proszbardzo, jestem :)))

    OdpowiedzUsuń