sobota, 9 listopada 2013

'Being Busy' - irys SDB w nie moich kolorach

Dłuuuugo się zastanawiałam czy 'Being Busy' powinien zagościć w Alcatrazie. No bo variegata to nie jest mój ulubiony typ, no bo żółty kolor wygląda odblaskowo, no bo chyba jest nudny. No bo, no bo - takie mniej więcej były powody jego nieobecności. Zawsze coś tam wynajdowałam żeby na liście nabywczej się nie znalazł. Ale w końcu zobaczyłam go u Roberta i pomyślałam że co jak co ale jakiegoś nudziarza to pan Piątek na własnych rabatach nie trzyma. Co jak co przebiło no bo, no bo i 'Being Busy' wylądował w Alcatrazie. Jedno z moich milszych doświadczeń z variegatami, zakwitł i wiedziałam że zostanie. Kolory są pięknie stonowane i nie rażące a jednak ta odmiana to nie mdłe pastele i ma wszystko co typ variegata mieć powinien. 'Being Busy' został zarejestrowany przez Bena Hagera w 1992 roku, w 1993 roku już "był w obiegu". Odmiany rodzicielskie to ('Combo' x 'April Fool') X 'Rabbit's Foot'. 'Being Busy' został wyróżniony HM w 1995 roku. U mnie bardzo dobrze sobie radzi, kępę robi szybko ale nie ekspresowo, jest zdrowy i niezawodnie zakwita w środku sezonu. Dorasta w moim ogrodzie do 35 - 36 cm, ale ponoć z tym wzrostem w innych warunkach ma być różnie - rozpiętość może wynosić od 25 do 38 cm. Nie wiem czy coś jest na rzeczy, dowiem się dopiero jak kłączka tej odmiany eksportowane z Alcatrazu zakwitną w zaprzyjaźnionych ogrodach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz