sobota, 9 listopada 2013

'Dérive'- irys SDB z francuskim rodowodem

Był niespodziewanką, znałam nazwę ale zapomniałam sprawdzić w necie jak kwitnie. Szczerze pisząc to w ogóle o nim zapomniałam. A potem nagle się objawił, z zaskoczki zakwitł przepięknie sprawiając że gorączkowo rozpoczęłam tradycyjne poszukiwanie Zeszyciku ( który ginie zawsze wtedy kiedy jest potrzebny ) z zapisaną nazwą odmiany. 'Dérive'to dziełko Pierre Anfosso wprowadzone w 1991 roku, krzyżówka odmian ('Petite Fugue' x 'Pulcinella') X 'Capricornia'. Jest trochę niższą odmianą SDB, dorasta do 25cm, wcześnie zakwita co jest mi bardzo na rękę - sąsiedztwo dla 'Irish Moss' mam choć częściowo z głowy. Dobrze się rozrasta i jest pełen wigoru. To chyba jedyny francuski irys SDB masowo sadzony w Polsce. U mnie ma stały etat zapewniony, kocham irysy z kwiatami typu blend.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz