niedziela, 29 grudnia 2013

'Boysenberry Buttercup' - irys TB z tych odpowiednich

Cio Mary używa określenia "poprawne" na rzeczy które ją zadowalają ale nie są zachwycające. Stopień wyżej od poprawnych sytuują się rzeczy i zjawiska nazwane odpowiednimi - są cool w konkretnym miejscu, w innym są tylko poprawne. Tak się ma u mnie rzecz z irysem odmiany 'Boysenberry Buttercup'. W miejscu gdzie jest posadzony wygląda świetnie ale w innych zestawieniach byłby tylko dobrym, bez ochów i achów, irysem TB. Teraz metryczka - odmianę zarejestrował Larry Laurel w 1997 roku i w tym samym roku wprowadził ją do handlu. 'Boysenberry Buttercup' jest wynikiem krzyżowania: 'Best Bet' X 87-29: ('Edith Wolford' x Denney 81-5-1: (('Regents' Row' sib x 'Winterscape') x 'Midnight Love Affair')). Rodowód jak widać dość skomplikowany. Odmiana została wyróżniona Honorable Mention 1999 i Award of Merit 2001. W Alcatrazie ten irys rośnie dobrze choć miał ciężki epizod po zimie w roku 2012. Powolutku odbudowało się kłącze i obecnie ładnie przyrasta. Odmiana jest dość wczesna, lecz bez przesady. Najładniejszą dla mnie sprawą w tej odmianie jest prześliczna faktura dolnych płatków, aksamitny fiolet zawsze do mnie przemawiał. Do Alcatrazu 'Boysenberry Buttercup' trafił via Waldemar.

2 komentarze:

  1. Tabi !Ciekawe jak te Twoje piękności poradzą sobie w tym roku.Ja w dobrym humorku po prognozie NCEP
    Tylko w styczniu ma być opadów ponad normę , co przy zerowych temperaturach moze dać trochę śniegu pod koniec miesiąca, luty i marzec srednie opady i nawet dwucyfrowa temperatura.Oby za mocno w maju nie chlapało. Kiedy otwieraja Szewczykowo.Może pod koniec marca ?M się wybiera i robi mi pewne propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szewczykowo otwierają jak tylko pogoda zrobi się wiosenna, tak to wygląda. Cyganka podróże Ci wywróży i w tarocie też pewnie coś o wycieczkach wyjdzie, he, he! A zimy to dobrze żeby tak w ogóle nie było, takie mam marzonko.

    OdpowiedzUsuń