poniedziałek, 30 grudnia 2013

'Gypsy Romance' - irys TB w stylu "Graj mi piękny Cyganie"

'Gypsy Romance' został zarejestrowany w roku 1994 przez Schreinera i jeszcze w tym samym roku trafił do handlu. odmiana jest wynikiem krzyżowanaia: R 720-D: ('Louisiana Lace' x 'Entourage') X T 879-B: (L556-1: (G 510-A x 'Fabulous Frills') x 'Starcrest'). Kariera była medalowa - Honorable Mention 1996, Aaward of Merit 1998, Wister Medal 2002. Dla mnie to irys w pięknym odcieniu fioletu, kiedyś taki kolor nazywano biskupim. Rośnie niestety tak sobie, co jest dość dziwne bo "schreinerzaki" na ogół bardzo dobrze radzą sobie w Alcatrazie. Drugi raz zmieniam tej odmianie stanowisko, zobaczę jak daje sobie radę na nowym miejscu. Mimo tego że kłącza nie przyrastają tak jak bym tego oczekiwała odmiana całkiem dobrze kwitnie. Moje zdjęcia nie oddają niestety tego specyficznego kolorku płatków i pięknego kontrastu ciepłej barwy z bródką w odcieniu chłodnego fioletu - mój aparat i hosting zmówiły się czyli zaspiskowały. W realu odmiana jest znacznie ładniejsza, ciepła barwa płatków i "smutny" kolor bródki - prawdziwy cygański romans, gorący z nostalgiczną nutą . Gdyby nie tarcia między 'Gypsy Romance' a Alcatrazem uznałabym tę odmianę za jeden z lepszych irysów o kwiatach typu self jakie przyszło mi hodować, no ale jak już pisałam Alcatraz nie podziela mych zachwytów i "Graj mi piękny Cyganie" coś słabo przyrasta. Odmiana zaczyna kwitnienie w środku sezonu ( zestawiona z 'Trillion' wygląda świetnie - obydwie odmiany pozyskałam od Waldemara, taki zestawik mi się marzył ).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz