sobota, 31 maja 2014

'Blue Flirt' - irys IB ochładzająco - tonujący

'Blue Flirt' przyjechał do Alcatrazu w charakterze tzw. bonusu. Ucieszyło mnie to że akurat ta odmiana mi się trafiła bo chłodne odcienie bieli pasowały mi do koncepcji nasadzeń na nowej rabacie. Potrzebowałam jakiegoś jasnego ochładzacza do różowości kwiatów bodziszków i odmiany która uspokoi "zaplicatowane" irysowe sąsiedztwo. 'Blue Flirt' okazał się idealnym rozwiązaniem dla obu tych kwestii - z jednej strony przełamał "landrynkowatość", która wkrada się zawsze jak mam do czynienia z roślinami kwitnącymi różowo ( jakoś zawsze mnożą mi się na rabatach odcienie tego koloru ) a z drugiej spowodował że "graficzne" odmiany IB, rosnące niedaleko siebie nie są tak męczące w odbiorze. Niby taki szarak a ile to pożytecznych rzeczy dla rabat robi, he, he. Z tym szarakiem to zresztą nie do końca prawda - ten irysek dość ciekawie rozwija kolor. Kwitnienie zaczyna jako bardzo jasno błękitny smutas, potem są tzw. bielsze odcienie bieli. Odmianę zarejestrował w roku 2002 Barry Blyth, a szkółka Tempo Two w sezonie 2002 - 2003 ( no, antypody więc sezon jest do "góry nogami" ) wprowadziła ją do handlu. 'Blue Flirt' jest wynikiem krzyżowania siewki nr E19-1: ('In Jest' x 'Little Bev') X 'Navy Blues'. Jest dość wysokim irysem, dorasta do 64 cm. Kwitnienie zaczyna na początku i "ciągnie" do połowy sezonu kwitnień IB. U mnie zaczął pokazywać kwiaty prawie w połowie sezonu ale być może przyczyną takiego stanu rzeczy było dość późne sadzenie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz