poniedziałek, 12 maja 2014

'Expectations' - irys SDB zwany zawiedzioną nadzieją ( z lekka bezpodstawnie )

Zacznijmy od tego że ja sobie tego irysa całkiem inaczej wyobrażałam. Fotka zakupowa była na tyle ekscytująca że zamiast tradycyjnie rzucić się do neta i pogooglać w poszukiwaniu innych fotek, bezczelnie sobie odpuściłam. Nawet do opisu zamieszczonego w AIS mi się zajrzeć nie chciało. Wielki Ogrodowy takiej bezczelności i lenistwa nie zdzierżył i zostałam przykładanie ukarana. W pąku nie wyglądało to jeszcze tak najgorzej, dopiero kiedy pierwszy kwiat pojawił się w całej okazałości dotarło do mnie że to kara za zaniechanie netowych poszukiwań. To nie jest tak że ten irysek jest obiektywnie paskudny - ma wszystko co irys pochodzący z dobrego domu mieć powinien: ciekawą barwę, nowoczesny kształt kwiatu i zdaje się bardzo dobre zdrówko i wigor. Ja jednak sądziłam że nie będzie tak straszliwie wrzoso - fioletowy ( w oryginale to on jest "M. S. blue white washed pale orchid, darker toward edge; style arms dark orchid, edges white; F. velvety black cherry blending to pale orchid edge; beards dark blue " , jakieś chłodniejsze odcienie mi się widziały. No cóż, wywalić go nie wywalę ale trochę kłopotu będzie z wpasowaniem go w nasadzenia. Jarzeniowy lekki wrzoso - fiolecik straszy w większości zestawień, może po prostu ta odmiana będzie najlepiej wyglądała z innymi irysami SDB w tonacji fioletowo - purpurowej ( taką mam nadzieję ). 'Expectations' został zarejestrowany przez Toma Johnson'a w 2003 roku a rok później szkółka Mid - America wprowadziła go "do obrotu". Odmiana jest wynikiem krzyżowania 'Neutron' X 'Sparks Fly'. Ten irys nie jest specjalnie wysoki, maksymalnie osiąga 31 cm. Będę go hodować z nadzieją że jakoś go wpasuje w moje nasadzenia. No cóż, kara musi być!


2 komentarze: