czwartek, 29 maja 2014

'Nickel' - irys IB w wielkim stylu

Niektóre irysy nijak nie dadzą się nazwać "letnimi" odmianami, takimi które się jakoś "przelotnie" podobają a potem się o nich po prostu zapomina. Kiedy pierwszy raz ujrzałam na zdjątku odmianę 'Nickel' pomyślałam sobie " O rany, kolejny "graficzny"i to w dodatku ciapnięty na brudno ". Na szczęście trafiłam w necie i na zdjątko kwitnącej kępy. O dziwo, odmiana nie prezentowała się na nim paskudnie jak tego oczekiwałam, ale wręcz lśniła jak ta hollywoodzka gwiazda. Istnieją na tym świecie radości zwane programami graficznymi do obróbki fotografii cyfrowej, więc wyciągnęłam czym prędzej wniosek że po prostu potraktowano fotkę kwitnącej kępy fotoshopem, wszak ze zdjątkami hollywoodzkich gwiazd zazwyczaj tak się robi. Jednak zaintrygowana postanowiłam poszperać po sieci w poszukiwaniu zdjęć tego typu jakie z radością hollywoodzkim gwiazdom robią paparazzi - zobaczcie jak ta czy ten wyglądają naprawdę! Im więcej fotek na irysowym "Pudelku" przeglądałam tym bardziej mnie ta odmiana "kręciła". Ten irys mimo przygaszonych kolorów plicaty po prostu świecił. Jak się czegoś irysowego żywcem nie przetestuje to właściwie można sobie odpuścić bajanie o kolorach, tylko ogląd żywcowy prawdę o irysie ci powie! No więc nabyłam! W tej chwili jeszcze dokwita na rabacie a ja dochodzę do siebie po tej jego prezentacji kwiatów. Qrczę, to jest gwiazda, prawdziwy Hollywood! Wart wszystkich wyróżnień i nagród jakimi go obsypano ( komplecik z AIS - Honorable Mention 2008, Award Of Merit 2010, Sass Medal 2012 ). Teraz dane gwiazdy ( jak na "fanpejdżu" ): K311A: H242A: (Starbaby x B302B: (85-385A: (82-2D: (Ice Chalet x Dixie Pixie) x Lavender Puff) x 88-262A: (85-319B: (Gentle Air x Chubby Cheeks rodzeństwo) x 86-316A: (Little Louie x 84-272B: (Cindy Mitchell x nieznany ))))). Odmiana zarejestrowana przez Paula Black'a w 2006 roku i w tym samym roku wprowadzona do handlu przez szkółkę Mid -America. Dorasta do 66 cm, kwitnie w środku aż końca sezonu kwitnień irysów IB. A teraz moje odkrycie - tajemnicą gwiazdorskiego lśnienia jest kolor dolnych płatków - biel śmietankowa. Do tego ta jaskrawo żółta bródka i "brudnawe" zażółcenie kopułki + "zdechnięty" fiolet podkreślające czysty, błyszczący kolor "dołu". Jak się doda jeszcze wspaniałe falowanie płatków kwiatu to mamy przepis na prawdziwą gwiazdę! Paul chyba wyczuł że tak będzie bo'Nickel' otrzymał imię po innej gwieździe - psie rasy husky, he, he.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz