czwartek, 29 maja 2014

'Good Grief'' - irys IB z cyklu "każdemu zdarzają się dziwne zakupy"

Wpisy na temat irysów IB zacznę od odmiany, która nie wiem jakim cudem znalazła się w Alcatrazie. Kiedy zakwitł najpierw nie mogłam własnym oczom uwierzyć w to co widzę a potem w fakt że ja "to" sama kupiłam, dobrowolnie, nieprzymuszana! Ten irys jest ciekawy, interesująco wybarwiony i kompletnie nie jest w moim guście. Chyba jakiś obłęd kolekcjonerski mnie zamroczył gdy dokonywałam wyboru ibiaków. Nic to, jakoś go wpasuje w rabatę. Teraz metryczka: zarejestrowany został w 2002 roku przez Thomasa Johnson'a i w tym samym roku  szkółka  Mid  - America wprowadziła go do swojej oferty. Rodowód ma dosyć skomplikowany : siewka  Black B247E, 'Dinky Circus' rodzeństwo , X  siewka Black B163A: (8867A: ('Sparkling Fountain' rodzeństwo x ('Venetian Waters' x ('Pantomime' x 'Jack R. Dee'))) x 9181A: ('Momentum' x ('Spinning Wheel' x ' Glitz'n Glitter' rodzeństwo))). Odmiana dorasta do 53 centymetrów, u mnie zakwitła na początku sezonu IB. Irys wielkiej kariery nie zrobił, może był zbyt  wyrafinowany jak na gusta jurorów zasiadających w  irysowych konkursach czy głosujących członków AIS. No, na pewno jest oryginalny, zupełnie jak  Tofik, he, he.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz